Terug naar overzicht



“Wie niet sociaal is, is (niet) gezien!’

27/6/2016
Ken jij ‘m nog? De telefoon mét draad. De viewmaster. De lp.
Ze zijn zo lang ‘out’ dat ze weer ‘hip’ zijn. Noem het gerust ‘vintage’.
Toch zijn het vandaag smartphones, downloads en streaming die scoren.
Met andere woorden: vintage is leuk, met de tijd meegaan is beter.
 
Knip door die draad en ga online
Zo ook met communicatie. Nieuwe media zijn niet langer de toekomst.
Ze zijn de norm van vandaag. Dé manier om nieuwe generaties te bereiken.
Social media wérken! Wie niet sociaal gaat, wordt niet gezien. En is dus gezien.
 
Word een ‘views’-master!
Ja, het draait om views. Om hoe vaak jouw bedrijf gezien wordt.
Daarom moet je op zoveel mogelijk fronten aanwezig zijn.
In traditionele media én op Facebook, Linked In, Instagram, twitter …
Zodat je zoveel mogelijk ‘views’ verzamelt. En meer mensen je leren kennen.
 
Van 45 naar 33 toeren per minuut
Dus: maar overal aanwezig zijn? Op volle toeren communiceren, zonder nadenken?
Neen. Schakel even terug. Kies je sociale media zorgvuldig in functie van je doelgroep.
Vaak zijn professionele platformen interessant voor boekhouders en accountants.
Zoals ‘Made in’ dat bedrijfsnieuws online verzamelt en veel zakelijke lezers telt.
 
Post een bacterie en ga viraal
En de social media? Die zijn vooral goud waard, als je helemaal viraal gaat.
Dan delen de lezers jouw post met derden, die op hun beurt weer delen met vierden,
die op hun beurt weer delen … Zodat je plots een zee van prospecten bereikt.
Dat gebeurt alleen als je post aanstekelijk is. Zonder aan professionaliteit in te boeten.
 
Daar gaan we weer …
En zo komen we weer bij het belang van … de juiste inhoud van je communicatie.
Want of je nu draadrijk belt, een lp beluistert of door een viewmaster kijkt:
pas als jouw boodschap boeiend of leerrijk is, blijf je kijken en luisteren.
De draad nog niet kwijt? Begin alvast met je draadloos te profileren op Boekhouderstotaal.be!
 
In onze volgende whitepaper bespreken we het belang van evenementen en netwerken.