Terug naar overzicht



Bent u een Polo of een Porsche?

15/3/2016
“Waar zitten toch al die droomklanten?”
 
De ideale klant: hij bestaat. Maar hij komt niet per se bij u terecht.
De reden? De ideale klant zoekt de ideale boekhouder en fiscalist.
Of moet ik zeggen: hij kiest voor de ‘perceptie’ van de ideale expert.
 
Imago versus Identiteit
De manier waarop u uw eigen zaak ziet, is niet altijd de wijze waarop men u ervaart.
Bij veel bedrijven gaapt er een kloof tussen ‘corporate identity’ en ‘corporate image’.
Wilt u dat de ideale klant u ook als ideale partner ziet? Dan moet u die kloof dichten!
 
Het medicijn: een dosis huisstijl
Betrouwbaarheid. Expertise. Ervaring … U kent uw troeven beter dan wie ook.
Straal ze uit naar de buitenwereld. Met een consistente én overtuigende huisstijl.
En neen … een huisstijl is niet alleen een keuze van kleurtjes en logo.
Het is een maatpak dat de klant helpt om de Porsches van de Polo’s  te onderscheiden.
 
Hoe komt u tot uw ideale huisstijl?
 
Het definiëren van die huisstijl verloopt in stappen.  De eerste stap in dat proces  – bepalen hoe u zich het best kan onderscheiden van de concurrentie – kan enkel  door uzelf genomen worden. Eventueel met de kritische hulp van andere deskundigen. Voor de vertaling ervan naar inhoud en stijl raden we u aan een beroep te doen op professionals.
  1. Distilleer eerst wat uw troeven zijn en hoe u zich wilt onderscheiden.
  2. Laat die troeven terugkomen via specifieke stijlelementen in uw logo.
  3. Vul het logo aan met een baseline die uw grootste troef beklemtoont.
  4. Vertaal de huisstijl ook in uw naamkaartjes, briefpapier … en website.
  5. Kies de inrichting van uw kantoor ook in functie van uw huisstijl.
Het gevolg? U straalt een duidelijk imago uit dat volledig overeenstemt met uw bedrijfsfilosofie, uw waarden én het ‘karakter’ van uw organisatie. Met andere woorden: de klant ziet u zoals u gezien wilt worden … als de ideale partner voor zijn boekhoudkundige en fiscale beslommeringen.
Laat die ideale klanten dus maar binnenstromen …
 
Tip: Boekhouderstotaal.be is hét zoekplatform dat alle cijferberoepers van Vlaanderen samenbrengt. Voor u hét ideale online visitekaartje. Op basis van een premium abonnement op Boekhouderstotaal.be prijkt uw logo bovenaan en bent u gegarandeerd van een hoge visibiliteit.
 
In de volgende paper lichten we het enorme belang van een eigen website toe.