Terug naar overzicht



Stoffige cijferaar of toekomstgericht expert?

27/1/2016
Boekhouders zijn saai, stoffig, niet meer van deze tijd …
 
Bent u dat cliché ook zo moe gehoord? Meer dan ooit is boekhouden een uitdagende specialisatie. Een vak voor experts. Uitdagend. Modern. Mee met de tijd. Uw huidige klanten weten dat ongetwijfeld. Door de professionele manier waarop u tewerk gaat. Maar wat doet u verder aan die negatieve perceptie?
 
Communicatie maakt het verschil
Succes en falen als boekhouder: het heeft veel te maken met de manier waarop uw prospecten naar u kijken. Een goede communicatie zorgt ervoor dat u dit beeld in eigen hand houdt. Dat u uw ‘kredietwaardigheid’ verhoogt.
 
Neem nu Wouter Torfs en Anouk Lagae: uitgeroepen tot marketeers van het jaar. Zij verstaan perfect de kunst om hun bedrijf in de juiste richting te sturen … met een slimme communicatie. Jazeker: zij bewegen zich in een andere sector. Maar wat dan nog. De belangrijkste vraag is … hoe kunnen wij als boekhouders in hun voetsporen treden?
 
Schreeuw het van de daken
U onderneemt met overtuiging en hebt een visie waarom u dit doet. U hanteert daarbij specifieke waarden die u onderscheiden van uw concurrenten. Schreeuw dit van de daken! En toon voluit aan dat u meer bent dan ‘een stoffige’ boekhouder. Dat u het verschil kunt maken op het resultaat van uw klanten. En dat u daarvoor de juiste kennis en ervaring in huis hebt.
 
Uitsmijter … een korte checklist
Even vier korte vragen. Beantwoord ze eerlijk voor uzelf:
1. Wat besteedde u in 2015 aan reclame?
2. Welk meetbaar resultaat leverde dit op?
3. Kon u daar een klantengroei aan koppelen?
4. Hebt u zich hierdoor kunnen onderscheiden op de markt?
 
Antwoordde u ‘ja’ op vragen drie en vier? Dan bent u communicatief goed bezig.
In het andere geval is er nog werk aan de communicatiewinkel!
 
En wat nu?
Begin met gericht te communiceren. Begin dus zeker met online te communiceren. Registreer uzelf vandaag nog op boekhouderstotaal.be. Op dit platform vinden klanten hun nieuwe boekhouder of accountant en zorgen we ervoor dat u als cijferberoeper op de voorgrond staat.
Hoe u in concreto gericht communiceert, daar helpen we u mee met tips die we u de volgende maanden bezorgen. Die tips vindt u verzameld ook terug op taxExpert.be, dé site met alle inhoudelijke ondersteuning voor boekhoudkundige en fiscaal experten.
Want hoe u het draait of keert: Communicatie werkt, de impact van de manier waarop de boodschap wordt vertaald, is groot. In een volgende whitepaper gaan we dieper in op de richtlijnen die de Institiuten hiervoor hanteren.