Terug naar overzicht



Meer redenen waarom u een businesscoach moet worden

11/3/2015
We zien een aantal belangrijke redenen waarom accountants meer strategische diensten moeten aanbieden. Klanten willen bijvoorbeeld meer transparantie als het gaat om het aantal gefactureerde uren. En in het huidige economische klimaat zijn klanten niet echt happig om te betalen voor het handmatig invoeren van gegevens als ze dat ook zelf of automatisch kunnen laten doen.

Meer concurrentie in de markt

Door de concurrentiestrijd van de laatste jaren zijn uw tarieven waarschijnlijk onder druk komen te staan. Met alle gevolgen voor uw marges. (Zo niet… van harte gefeliciteerd!) Het is geen geheim dat veel accountantskantoren het zwaar hebben. En voor welke sector geldt dat niet?

Veranderingen scheppen kansen

Klanten zitten niet alleen bovenop hun uitgaven, ook hun verwachtingen zijn veranderd. De lat ligt hoger. Kortom, we leven in onzekere tijden. Maar het kunnen ook mooie tijden zijn als u bereid bent te investeren in een nieuwe toekomst.

Afwachten is geen optie

Als accountant moet u op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen. Gelukkig zijn de kansen legio. Maar het is aan u om ze te pakken. Het enige wat u zich niet kunt veroorloven is achterover leunen en afwachten. Er moet echt iets veranderen. Uw bedrijf moet zich ontwikkelen.

De echte professional is proactief

Een goed begin is om uw klanten actief te benaderen, met bedrijfsinformatie die altijd up-to-date is. Denk aan strategische rapportages en nauwkeurige analyses. Daarmee kunt u een gezonde adviespraktijk op- en uitbouwen. Door daarnaast alledaagse taken uit te besteden aan uw
klanten – of gewoon te automatiseren – heeft u meer tijd om te werken aan de adviespraktijk.

Betrek uw klanten bij uw ontwikkeling

We moeten u teleurstellen. U bent er niet met nieuwe bedrijfskaartjes en een vlotte powerpoint. Uw bedrijf moet echt een transitie doormaken. Een goed geplande ontwikkeling, waar ook uw klanten nauw bij betrokken zijn. Exact Online wil u graag helpen bij deze ontwikkeling in stappen te maken. Deze gratis whitepaper is nog maar het begin. Het helpt u om samen met uw klant een actiegericht bedrijfsplan op te stellen. Zo kunt u nieuwe diensten aanbieden en zet u zichzelf neer als betrouwbare bedrijfspartner voor de lange termijn.

Samenvattend: waarom zou u zich ontwikkelen tot bedrijfsadviseur?

  • Veranderende marktbehoeften – KMO’ers hebben meer nodig dan iemand die alleen de boekhouding doet.
  • Een kans om extra inkomsten bij klanten te genereren.
  • Versterk de relatie met uw klanten door een essentieel onderdeel te worden van hun dagelijkse bedrijfsvoering.
  • Haal meer uit uw beste medewerkers. Laat ze niet vastlopen in administratie- en controlewerk.

 

Download de whitepaper